logo-mini

Iš kur atsirado „emotikonai“ (emojis) ?

Dalintis

Nuo pabraižymų ant sienų iki hieroglyfų ant akmeninių plokštelių visi naudojome mažus paveiksliukus savo idėjoms išreikšti ilgą laiką. Ir iki šiol tai darome – modernioji piktograma vadinama emotikonais. ( Angliškai Emoji ). Pagražinant Facebook sienas, Slack kanalus, instagramo kanalus ir tekstines žinutes emotikonai yra mūsų leksikonas, bet turbūt nepagalvojote kaip tai atsirado ir nuo ko prasidėjo. Vieniem tai skaitmeniniai kodukai kitiems tai išraiškos emocijoms dalis.

 

Yra tokia organizacija kaip Emojination. Ji yra kaip šaknis šioje paveiksliukų sferoje kuri padeda patvirtinti naujai sukurtis emotikonus. Kai yra išleidžiamas naujas emotikonas ši kompanija padeda jiems pasiekti dienos šviesą.

 

„KOLDŪNAS“ kuris viską pradėjo

 

2015 metų, rugpjūčio mėnesį aukščiau minėtos kompanijos įkūrėjas Lee susirašinėjo su savo draugu Yiying Lu ir jie pastebėjo, kad nėra koldūno paveiksliuko ( emotikono ). „Aš pagalvojau, kad tai tikrai keista“, sakė Lee. „Koldūnai yra vienas iš žinomiausių patiekalų ir kiekviena šalis turi savo „kitokį“ koldūną.“

Ji pradėjo tyrimą kur gi atsirado emotikonai ir sužinojo, kad Unicode Consortium maža grupelė ir sukurta tokių įmonių kaip Adobe, Apple, Facebook, Google, IBM ir Microsoft yra atsakingos už emotikonų valdymą. Lee taip pat surado, kad tuo metu vyrai buvo vaizduojami įvairiausiais emotikonais klaviatūroje, bet moters vaizdavimas buvo tik keturiais paveiksliukais: šokėja, princesė, nuotaka ir Playboy zuikutis.

Smalsumas sužinoti daugiau apie patvirtinimo procesą, Lee susiorganizavo susitikimą su Unicode Consortium. „Aš galvojau, kad žmonių nuomonė ir kalbos nebuvo išgirstos ir reprezentuotos“. „Norėjau, kad emotikonai turėtų daugiau laisvės“.

Su Kickstarter platformos pagalba ir projektu gimė startuolis Emojination.

 

ŽMONIŲ PASIŪLYMAI – PATIEMS ŽMONĖMS

 

Nuo šio startuolio įkūrimo kartu su Lee ( kuris savo idėją įgyvendino sukūrė koldūno emotikoną ), Lee padėjo aprašyti begales emotikonų pasiūlymų. Emotikono pasiūlymų detales, kodėl būtent toks konceptas yra reikalingas visuomenei nuo istorinių dalykų iki šiuolaikinės reikšmės, parodo kodėl būtent toks emotikonas bus populiarus ir naudojamas. The Unicode Consortium tuomet balsuoja ar patvirtinti siūlomą konceptą.

 

Iš visų sudedamųjų dalių, norint parengti pasiūlymą, yra kita sudėtingesnė dalis rinkti statistinius duomenis, kad parodyti siūlomo koncepto reikalingumą. „Mes renkame duomenis iš daugumos vietų“, sako Lee. „Mes lyginame paieškos terminus Google sistemoje, žiūrime Twitter platformoje, Instagram, Youtube ir kitose socialinėse erdvėse.“ Visur kur tik galvojame, kad emotikonas bus populiarus.

 

Dar vienas iššūkis tai surasti universaliausią ir standartiškiausią išvaizdą. „Dauguma žmonių siūlė su menstruaciniu laikotarpiu susijusį emotikoną, bet visi tokie pasiūlymai būna atmesti. Sunku sukurti dizainą ar simbolį tokiai temai. Pora išteptų apatinių su krauju neeatskleidžia šios temos. Tai tiesiog apatiniai“.

 

Emotikonai gali skatinti kultūrinę integraciją arba atskirtį. Lee dalyvavo diskusijoje stetoskopo emotikono sukūrimui. „Jau buvo sukurta medicininių objektų, kaip pastatas ar greitosios automobilis. Tačiau daugelyje pasaulio vietų ligoninė gali atrodyti kaip namelis, arba greitosios pagalbos automobilių gali ir nebūti. Mes nusprendėme ir pamatėme stetoskopą kaip pagrindinį, universalų sveikatos priežiūros simbolį.“

 

 

 

EMOTIKONŲ DIZAINAS IR PASIŪLYMAI

 

Dėl to kad emotikonas atrodo ir yra naudojamas kaip simbolis, emotikono dizaino sukūrimas yra panašus į logotipo kūrimo principus. Aphee Messer yra viena iš Emojination emotikonų dizainerių. Ji jau sukūrė 160 emotikonų dizainų. 70 iš jų buvo patvirtinti ir naudojami pasauliniu mastu. Ji piešia taip lyg pieštų logotipą.

 

„Pradedu nuo paieškos internete, ieškau įvairių nuotraukų susijusių su norimu objektu, žiūriu kaip interpretuoja įvairūs pasaulio meninikai, kaip pateikia tam tikrus objektus savo šalyse. Pasirenku vieną iš jų ir tuomet šiek tiek pridedu savo skonio ir darbo. Tuomet paskelbiu Emojination Slack kanale, gaunu kritikos, pageidavimų, pastabų, pataisau ir atiduodu žmonėms kurie atsakingi už pasiūlymų ruošimą.“

 

 

Messer daugiausiai piešia savo emotikonus kaip vektorinę grafiką Adobe Illustrator programoje. Sudėtingesniems emotikonams, ji prideda šešėlius ir tekstūras Adobe Photoshop pagalba. „Labai svarbu, kad emotikonas atrodytų kuo tikroviškesnis ir užbaigtas. Kai pradėjau ne visuomet skirdavau savo dėmesį tam tikroms detalėms. Bet išmokau, kad tos detalės labai daug reiškia. Tai daug reiškia pačiam pateikimui ir pritaikant naudojimui įvairiems kanalams.“

 

Be to, kad sukurti pirmą stiprų įvaizdį, dizaineriai turi laikytis kai kurių standartų. Pavyzdžiui gyvūnas visada turi žiūrėti į kairę pusę. Viskas kas naudojama balta spalva turi turėti šviesiai pilką šešėlį aplink objektą. Ir turbūt pats svarbiausias dalykas visi emotikonai turi tilpti į 18×18 pikselių kvadratėlio plotą. Unicode turi paruošę standartus ir pastabas kaip kurti, kad emotikonai būtų tokie pat įvairiose platformose ir neprarastų kokybės.

 

 

Iliustruojant įvairius emotikonus tokiame mažame plote yra didelis iššūkis sutalpinant įvairius objektus. Tai psichinė gimnastika. „Bandau minimaliai sutalpinti neprarandant įvaizdžio“ sako Messer. Taip pat vartau į įvairias puses sukinėju objektus. Gitara ne mažas objektas ir užima daug vietos bet pasukus ją ji telpa.“

 

 

Messer teigimu sudėtingiausias emotikono kūrimo procesas yra ne šešėlių proporcijos, bet kultūriniai niuansai. „Kai dirbau prie vieno emotikono kurio esmė buvo vienas meksikietiškų patiekalų pavadinimu tamales, kažkas pasakė kad niekas nevalgo tamale vieno tu juk valgai kelis juos iškarto.“ Atkreipdama dėmesį į pastabas sukūrė kelias spalvų variacijas įpakavimams ir sudėjo į krūva kelias tamales.

 

 

Kai kurie objektai atrodo skirtingai pagal skirtingas kultūras ir papročius. Sunkiausia yra dirbti su maisto patiekalais, kadangi jie turi didelę įvairovę pagal kiekvieną šalį. Kultūriniai dalykai dizaineriui turi būti svarbiausias dalykas kuriant tokius dalykus kaip kuria Messer. „Turiu labai daug draugų iš skirtingų šalių ir kultūrų. Todėl jų pagalba man labai padeda kuriant emotikonus.“

 

Kai yra pateikiamas naujas emotikonas Messer labai retai gauna kažkokį atgalinį ryšį iš komisijos. Nebent labai smulkūs pakeitimai. Jei Unicode patvirtina konceptą, pateiktas emotikonas turi turėti skirtingus variantus įvairiems socialiniems tinklams ir platformoms. Messer pateikė keksiuko dizainą kaip šokoladinį tortą žalsvu įpakavimu ir rožiniu glaistu. Google pasiliko tortą šokoladinį, bet pakeitė įpakavimą į šviesiai mėlyną. Apple pakeitė įpakavimą skaidriu, šokoladą baltu o tortą geltoną. Apple ir Google taip pat uždėjo papuošimų ant glaisto. Messer tai pavadino tobulu prisilietimu.

 

 

 

BESIKEIČIANTI KALBA

 

Emotikonai tapo pasauline, skaitmenine kalba, jungiančia kultūras ir aiškesnę išraišką. Vizuali kalba yra labai svarbi. Dabar savo klaviatūroje turime emotikonus šalia standartinės lietuvių kalbos klaviatūros. Tai ne tas pats kas parašyti žodžiais. Emotikonai suteikia gyvumo tekstui ir psichologinę reikšmę skaitančiam žmogui. Kūrėjai žiūri labai optimistiškai į emotikonų klaviatūros ateitį. Emojination išleido susikabinusios porelės dizainą ir tikisi, kad tokia išraišką pagyvins santykių svarbą. Mums reikalingi emotikonai išreikšti besikeičiančiai kultūrai.

 

Ateityje emotikonai gali formuoti mūsų kultūrą ir ją atspindėti. Bus įdomu pamatyti, kaip emotikonai pasikeičia, kai vaikai auga rašydami ir skaitydami emotikonus.