logo-mini

Mūsų „susidūrimas“ su spalvomis

Dalintis

Spalvos kaip instrumentas

Šiandien, didžiausią savo laiko dalį praleidžiame skaitmeninėje aplinkoje. Visi produktai su kuriais susiduriame šiais laikais turi spalvą kaip pagrindinę priemonę.

 

Kaip dizaineriai, supratome, kad kuriant produktus išsiaiškinome, kad spalvos yra problematiškos be sistemos. Spalvų vertė mažėja, jei jų taikymas sukelia nuolatinius galvos skausmus ir painiavą. Tai sulėtina produkto kūrimo procesą , nes tai tiesiogiai įtakoja projektavimą. Tai taip pat sumažina produkto suderinamumą su skirtingomis žiniasklaidos priemonėmis numatytam produkto naudotojui.

 

Paprastai sutrikusios dizaino sistemos simptomai yra kai yra ieškomi pagrindiniai produktų spalvų tonai. Pagalvokite apie tai ir suskaičiuokite kiek kartų nebuvote tikras dėl tinkamo spalvos tono parinkimo tekstui, kad būtumėte patenkinti vaizdu ekrane. Dabar pagalvokite apie tai kiek kartų ieškojote šviesesnio spalvos tono, bet trūko žinių padaryti tesingai. Arba tie kartai, kai reikėjo šviežios galvos, kad atskirtumėte skirtingus elementus ekrane.

 

Akivaizdu, kad būna momentų kai dizaineriai nėra tikri dėl pačio produkto spalvų. Kai tik dizaineris susiduria su tokia situacija, kad keletą kartų apgalvoja, kad galbūtų šiam produktui tiktų tokia spalva ar kitokia, sistema tampa dar reikalingesnė.

 

Sistemos poreikis

  • Ar jūsų kuriamas produktas bus matomas tūkstančių žmonių?
  • Ar produktas auga pastoviu tempu?
  • Ar Jūsų komanda auga?

 

Jei atsakymai į klausimus yra taip, tuomet Jums reikalinga sistema.

 

Pagrindai

Kas sudaro gerą spalvų sistemą? Nėra kažkokio apibrėžto vieno atsakymo. Šiandienos sąsajos reikalavimai privalo keistis kartu su AR / VR patirtimi. Šiuo metu mes galvojame, kad gera spalvų sistema turėtų būti:

  • Prieinama
  • Sisteminga
  • Galima pakeisti

 

Prieinamumas

Prieinamumas turėtų būti kertinis taškas spalvų sistemai.

 

Interneto turinio prieinamumo gairės

Interneto turinio prieinamumo gairės 2.0 ( WCAG ) padeda internetinį puslapį paversti labiau pasiekiamą žmonėms su negaliomis. Prieinamumas apima platų neįgaliųjų spektrą; vizualinis, klausos, fizinis, kognityvinis ir kt.

1.4.3 skirsnis Kontrastas (mažiausias); Teksto ir teksto vaizdų vaizdinis kontrasto santykis yra ne mažesnis kaip 4,5: 1, išskyrus šias: (lygis AA).

  • Didelis tekstas: Didelio masto teksto ir didelės apimties teksto vaizdų kontrasto santykis yra bent 3: 1;
  • Atsitiktinis: Tekstas ar teksto vaizdai, sudaryti iš neaktyvaus vartotojo sąsajos komponento, kurie niekam nematyti arba yra nuotraukos dalis, kurioje yra svarbus kitas vaizdo turinys, neturintis kontrasto.
  • Logotipas: Tekstas, kuris yra logotipo ar prekės ženklo dalis, neturi minimalaus kontrasto reikalavimo.

 

Sisteminis požiūris

Taikant sisteminį požiūrį į spalvą mažėja, tačiau nepašalina subjektyvumo. Taip yra dėl natūralaus spalvų pobūdžio. Iš esmės, mūsų smegenys interpretuoja skirtingus elektromagnetinius bangos ilgius, kurie kiekvienam iš mūsų yra neabejotinai saviti.

HSL (atspalvis, sodrumas, šviesumas). Dizaineriui tikras spalvos tapatumas turėtų būti atspalvis.

Šiame straipsnyje mes nustatysime spalvas, naudodami HSL spalvų sistemą. HSL reiškia atspalvį, sodrumą ir šviesumą. Aš iliustruoja šią sistemą pritaikydama „Munsell“ spalvų sistemos diagramą, kaip parodyta žemiau:

Jei norite daugiau sužinoti apie tai, kaip veikia skirtingi spalvų modeliai, šiame straipsnyje pateikiama daugiau informacijos: https://en.wikipedia.org/wiki/HSL_and_HSV

HSL modelis leidžia lengvai sukurti skirtingus pasirinktos spalvos tonus. Dėl bet kurios vienos spalvos, pvz., Raudonos spalvos, viskas, ką turime padaryti, yra nuspręsti dėl atspalvio. Ir tada mes galime reguliuoti lengvumą, kad galėtume kurti paletę. Saturama vaidina svarbų vaidmenį, kai išvaizda skiriasi dėl spalvos.

 

Spalvų pavadinimas

Nors neabejotinai praktikuojamas kūrybinis ir originalus spalvotų pavadinimų naudojimas, rekomenduojama, kad spalvų pavadinimai būtų universalūs. Spalvų pavadinimai turėtų būti sistemingi ir lengvai keičiami; Pavyzdžiui, mes galime remtis nusistovėjusia praktika ir nustatyti lengvai suprantamą schemą.

Mes atskyrėme atspalvių ratą į  12 lentelių ir pavadinome juos taip:

Remiantis aukščiau pateiktomis spalvinėmis lentelėmis ir įkvėpimo iš šriftų, ypač elementų, tokių kaip šrifto storis, tikrai galima sukurti atitinkamą, veiksmingą skaitmeninę sistemą skirtingoms spalvoms. Panašiai kaip skirtingi šrifto dydžiai naudoja skaitines vertes; pvz., 100, 200, 300, 500, 700, 800 … kaip išskirtinę šrifto savybę, mes taip pat galime naudoti skaitmenines reikšmes skirtingiems tonams. Šie skaičiai bus tokie, kokie yra šviesos ar tamsos tonai.

Naudojant skalę nuo 10 iki 100 su kiekvienu tonu paprasčiausias būdas. Violetinė-10, be abejo, bus lengvesnis, lyginant su purpurine-50. Tokio požiūrio žinojimas leidžia sistemai augti kokybiškai.

 

Taikomasis mokymasis

Tai mūsų kelionė į spalvas pradžia. Daug reikia mokytis, kad suprastum šį ypatingą dalyką. Niekada nepamirškite domėtis ir mokytis. Išleisime šio straipsnio antrą dalį kurioje parodysime kaip panaudojamos spalvos skirtingose sferose ir skirtinguose elementuose. Pateiksime pavyzdžių kaip naudotis spalvų gama ir kaip taisyklingai kurti atspalvius.

Ačiū už skaitymą!

BINO KOMANDA

Comments are closed.